torsdag 5. mai 2011

Det gjelder å ha oversikt

Vi har et spiskammers ved kjøkkenet. Et eget rom hvor man kan lagre diverse greier man ikke vil ha stående i stua eller på kjøkkenet. Men aller helst er det vel til tørre matvarer.
her inne har vi en kurv med poteter og injam, boksemat av ulikt slag, tomflasker, handleposer, termos og litt av hvert annet. For eksempel ekstra vindusglass, en ødelagt bokhylle, skapdøren som mangler hengsler og ei skuffe av tre som kan ha vært en kjøkkenskuff, deler til forrige kjøleskap etc.
Og det er dette etc som kan være litt vrient. Bak sånne ting som vi ikke bruker kan man finne noe som lever.
Derfor flytter jeg på disse tingene når det skal vaskes- og det slår sjelden feil- der var det firfislen hadde gjemt seg- eller den store kakerlakken. Firfisler er hyggelige de, men jeg trenger dem ikke inne i huset. De tar seg best ut ute i det fri. Og kakerlakker er ikke noe å samle på. Firfislen dukket opp i  dag, men den klarer altså utmerket godt å hjemme seg bak hyllestavene ( De som holder hyllene oppe) Det er jo murvegger over alt og hyller må stå på gulvet. Firfislen målte ca 10 cm med halen, men er nesten usynlig når det er det den vil være. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal få den ut av huset. Kanskje den bare blir her. Jeg er glad for minst en ting: Den er ikke en mus og heller ikke en slange. Den er fredelig.
Så moralen er: Ikke stable ting langs veggen- sørg for åpne felt langs alle vegger og under ting. Da vil i alle fall de største dyrene kunne holde seg unna der jeg og flere går barbent.

En stor kakerlakk på kjøkkengolvet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar